Publicador de continguts

Tarifa reduïda "Carnet Verd" de l'EMT- Palma amb Targeta Ciutadana

 

Segons els barems aprovats per resolució núm. 11205 de data 27/05/2025, s'ha d'aportar la següent documentació:

DISCAPACITAT igual o superior al 33%

  • Una d'aquestes acreditacions (*) segons el Real Decret 1414/2006, de 1 de desembre de 2006:
    • Resolució, certificat o targeta expedit per l'IMSERSO o òrgan competent de la comunitat autònoma
    • Resolució  de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) reconeixent la condició de pensionista per incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa
    • Resolució del Ministeri d'Economia i Hisenda o del Ministeri de Defensa reconeixent una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat
    • Pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa de la Seguretat Social
    • Pensió de clase passiva per jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

Adreces de la Direcció General d'Atenció a Persones en Situació Especial: 

  • Centre Base - c. de Joan Crespí, 11, 07014,  Palma
  • Direcció General de Dependència - av. de Gabriel Alomar i Villalonga, 33, 07006, Palma  

          Tel. 971225797 per demanar cita prèvia.

______________________________________________________________________

PENSIONISTA MENOR DE 60 ANYS per viduïtat, orfandat o a favor de familiars 

  • Ser beneficiari d'una pensió que no pot superar els 1.184 (*)
  • Declaració de renda 2024 (IRPF) no superior a: (*)
    • Individual:   16.576 €
    • Conjunta:    33.152 €

Si no es fa declaració s'ha d'acreditar amb el certificat negatiu de l'AEAT.

_____________________________________________________________________

BENEFICIARI DE L'AJUDA D'URGÈNCIA SOCIAL, RENDA SOCIAL GARANTIDA I INGRÉS MÍNIM VITAL

  • Document expedit per l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (Consell Insular de Mallorca) que acredita que rep l'AJUDA D'URGÈNCIA SOCIAL (Ordenança reguladora de l'ajuda econòmica d'urgència social de suport als processos d'inserció social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials. BOIB núm. 78, de 16 de juny de 2022). 
  • Document expedit per la Conselleria de Famílies i Afers Socials (CAIB) que acredita que rep la RENDA SOCIAL GARANTIDA (RESOGA) (Llei 4/2023, de 27 de febrer, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears. BOIB núm. 29, de 7 de març de 2023).
  • Document expedit per l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) que acredita que rep l'INGRÉS MÍNIM VITAL (IMV) (Llei 19/2021, de 20 de desembre, per la qual s'estableix  l'Ingrés Mínim Vital. BOIB núm. 304, del 21 de desembre de 2021).

_________________________________________________________________________

PARES A CÀRREC DE FILLS AFECTATS PER DISCAPACITAT igual o superior al 65%

  • Comprovació en el padró municipal d'habitants de la convivència, es tramita des de les oficines d'atenció a la ciutadania de l'Ajuntament de Palma o oficina d'atenció al client de EMT-Palma
  • Llibre de família/ Partida literal de naixement
  • Document acreditatiu de la discapacitat igual o superior al 65% del fill, segons el Reial Decret 1414/2006, d'1 de desembre de 2006. (*)

______________________________________________________________________

CÒNJUGE, PARELLA ESTABLE O FILLS (MENORS DE 18 ANYS) DE PERSONES AMB DISCAPACITAT igual o superior al 65%

  • Document acreditatiu de la discapacitat igual o superior al 65% (*)
  • Comprovació de convivència, en el padró
  • Llibre de família/Certificat literal, en el cas de matrimoni
  • Llibre de família/Partida literal de naixement, en el cas de fills
  • Certificat del Registre de Parelles Estables de les Illes Balears en el cas de parella de fet.

______________________________________________________________________

USUARIS DE 17 ANYS EN RÈGIM D'ACOLLIMENT O TUTELA A CENTRES OFICIALS O RECONEGUTS PER L'IMAS

  • Comprovació de l'empadronament en el centre, tràmit que es tramita des de la mateixa oficina d'atenció a la ciutadania de l'Ajuntament de Palma o oficina d'atenció al client de EMT-Palma
  • Certificat de la tutela o acolliment del centre signat pel director
  • Acreditació del representant del centre (si escau).

______________________________________________________________________

USUARIS DE CENTRES D'ALLOTJAMENT PER RISC O EXCLUSIÓ SOCIAL

  • Comprovació en el padró de la residència en el domicili del centre (consultar a la Unitat de Targeta Ciutadana)
  • Aportar certificat del centre on actualment hi resideix

______________________________________________________________________

USUARIS DE BENESTAR SOCIAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA

  • Informe favorable de Benestar Social
  • Tramitació des de la Unitat de Targeta Ciutadana

______________________________________________________________________

PERSONES, EN SITUACIONS ESPECIALS, QUE SÓN USUÀRIES D'ORGANISMES OFICIALS PRÈVIAMENT AUTORITZATS PER LA UNITAT DE TARGETA CIUTADANA

  • Certificat acreditatiu de l'organisme corresponent
  • Tramitació des de la Unitat de Targeta Ciutadana.

______________________________________________________________________

DONES VÍCTIMES DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE

  • Documentació que acrediti l'existència de situació de violència de gènere
  • Tramitació des de la Unitat de Targeta Ciutadana.

______________________________________________________________________

NOTES:

  • En tot cas, s'han d'exhibir els documents acreditatius originals
  •  La xifra de la declaració de la renda (IRPF) de l'exercici 2024 computable a l'efecte de reconeixement del dret d'obtenció de la tarifa reduïda, és la que correspon a la suma de la casella 435 "Base imponible general" i la casella 460 "Base imponible del ahorro"
  • La vigència d'aquest perfil s'ajustarà al període de validesa de la circumstància que l'origini o a la caducitat assenyalada de forma expressa per l'organisme atorgant, amb un màxim de quatre anys.

_________________________________________________________________________

(* ) Aquesta informació es pot obtenir des de les oficines d'atenció a la ciutadania de l'Ajuntament de Palma i a l'Oficina d'Atenció al Client de l'EMT- Palma prèvia autorització original del titular.

 Imprès autorització per sol·licitar informació a altres Administracions Públiques

_________________________________________________________________________

Data darrera modificació: 1 de juliol de 2025